Zgodnie z ustawą o drogach publicznych stanie się ona jednak drogą gminną, a tym samym gmina Długołęka przejmie ją we władanie i to ona będzie zajmować się zimowym utrzymaniem krajowej "ósemki".
– W 2013 roku bieżące utrzymanie trasy to nawet 700-800 tys. zł – mówi Iwona Agnieszka Łebek, wójt gminy Długołęka.
Jak usłyszeliśmy w urzędzie gminy, do przejęcia trasy zostało już tylko kilka formalność i nastąpi to w ciągu kilku dni. GDDKiA nie wydała jeszcze zgody na użytkowanie nowej trasy S8.
Kolejny problem, z którym będą musiały zmierzyć się władze gminy, to ruch samochodów ciężarowych, który pojawi się na terenie gminy od stycznia.
– 12 stycznia odcinki drogi S8 z Pawłowic do Dąbrowy i z Cieśli do Sycowa, podobnie jak Autostradowa Obwodnica Wrocławia, staną się płatnymi odcinkami dla samochodów ciężarowych – mówi Małgorzata Prochowicz, rzecznik spółki Viatoll, która pobiera opłaty na autostradach i drogach szybkiego ruchu.
Oznacza to prawie na pewno, że kierowcy ciężarówek chcący uniknąć płacenia, dalej będą korzystać ze starej "ósemki". Władze Długołęki na razie nie planują jednak wprowadzić zakazu dla wjazdu ciężarówek na teren gminy.
Gmina rozpoczęła starania, żeby droga przeszła w zasób dróg wojewódzkich. Niestety, nawet jeśli do tego dojdzie, stanie się to dopiero od stycznia 2014 roku.
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?