Znamy pewną trasę wschodniej obwodnicy Wrocławia

Artur Szkudlarek
Praktycznie przesądzone jest już, że odcinek wschodniej obwodnicy Wrocławia z Długołęki do Łan powstanie według pierwotnego projektu. Oznacza to, że mieszkańcy Kiełczowa i Wilczyc mogą odetchnąć z ulgą. Trasa ich ominie.

Już w styczniu do użytku zostanie oddany pierwszy odcinek wschodniej obwodnicy Wrocławia z Łan do Siechnic. Na nasz fragment obwodnicy - z Łan do Długołęki - będziemy musieli jeszcze poczekać. Prawdopodobnie cztery lata. Praktycznie przesądzony jest już przebieg tego fragmentu trasy - będzie ona wybudowana tam, gdzie planowano pierwotnie, a więc z dala od zabudowań.

To ważna informacja, bo jeszcze niedawno nie było to takie pewne. Trasa w okolicach Kiełczowa przetnie bowiem cenne przyrodniczo tereny objęte programem Natura 2000. Właśnie z tego powodu na wiosnę 2012 Dolnośląska Służba Dróg i Kolei we Wrocławiu wyznaczyła alternatywny przebieg drogi. To spowodowało protesty mieszkańców i władz gminy.

– Nigdy nie byłoby naszej zgody na to, żeby ta inwestycja była realizowana w wariancie omijającym obszar Natury 2000. Przede wszystkim dlatego, że droga przebiegałaby zbyt blisko domów, nawet 150- 200 metrów od nich – mówi Iwona Agnieszka Łebek, wójt gminy Długołęka.

Szefowa gminy wskazuje jeszcze na inny ważny argument. – Wiele lat temu uchwaliliśmy miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego uwzględniający pierwotny przebieg wschodniej obwodnicy Wrocławia. To prawo miejscowe, na podstawie którego np. mieszkańcy kupowali działki i budowali domy. Zmiana przebiegu trasy bez żadnych uzgodnień i konsultacji byłaby wielką ingerencją w nasze kompetencje – dodaje wójt.

Nie poddali się również urzędnicy DSDiK, którzy poddali w wątpliwość czy zieleń, którą ma przeciąć droga (leży na samym obrzeżu chronionego terenu) jest rzeczywiście tak cenna. – Jeżeli wartość obszarów chronionych jest rzeczywiście niska, a przy budowie drogi zostanie ona zrekompensowana w innym miejscu, inwestycję można realizować według pierwotnego planu – argumentowali urzędnicy do ministra środowiska.

Takie stanowisko przekonało Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska, który wydał wstępną zgodę na realizacji inwestycji w pierwotnym wariancie. – To oczywiście nie oznacza, że przebiegnie ona dokładnie tak, jak wcześniej zakładano, ale na pewno w ramach pierwotnie wytyczonego korytarza – zapewnia Krzysztof Kiniorski, rzecznik DSDiK. Obecnie trwają prace projektowe. Później ruszy procedura załatwiania formalności związanych z inwestycją, która zakończy się ogłoszeniem przetargu. – Trudno dziś mówić o konkretnych terminach. Jeden się jednak nie zmienił. Liczymy, że droga będzie gotowa w 2016 roku, czyli tak, jak wcześniej zakładaliśmy – dodaje.

Flesz - posypały się mandaty, czy też popełniasz ten błąd?

Wideo

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3